Pristupačnost
Pristupačnosti
loading

Novosti

EU strategija o tehnologiji Web 4.0 i virtualnim svjetovima

EU strategija o tehnologiji Web 4.0 i virtualnim svjetovima
20.07.2023.

Europska komisija usvojila je strategiju o tehnologiji Web 4.0 i virtualnim svjetovima kako bi se usmjerila sljedeća tehnološka tranzicija i osiguralo otvoreno, sigurno, pouzdano, pravedno i uključivo digitalno okruženje za građane, poduzeća i javne uprave EU-a.

Nova, četvrta generacija interneta Web 4.0 omogućit će veću integraciju između digitalnih i stvarnih objekata pružajući bolju komunikaciju i pristupačnost na svim uređajima. Virtualni svijet (metaverse) pružit će brojne prilike, kao i izazove, posebno u preobrazbi poslovnog sektora i sektora zapošljavanja u EU-u. Komisija će osigurati da se njima odražavaju temeljne vrijednosti EU-a i prava te potiču inovacije za poslovni sektor. Uz postojeće prednosti, ove tehnologije dolaze i s određenim izazovima (svijest, pristup pouzdanim informacijama, digitalne vještine, prihvaćanje korisnika i povjerenje u nove tehnologije, temeljna prava). Europska komisija promiče održivu i antropocentričnu viziju digitalne transformacije koju želi učiniti sigurnom i održivom.

Tehnologije virtualne i proširene stvarnosti imaju potencijal značajno doprinijeti inovacijskom razvoju različitih sektora:

  • Zdravstvo (dijagnostika, tretmani)
  • Obrazovanje (osposobljavanje u području soft skills, učenje stranih jezika)
  • Umjetnost i dizajn (virtualni svijet galerija, muzeja i arhiva)
  • Logistika, inženjerstvo i proizvodnja (rukovanje različitim alatima, testiranje prototipova)

Strategija je u skladu s postavljenim ciljevima europskog programa Digital Decade 2030. i njegova tri ključna stupa digitalizacije: vještine, poslovanje i javne usluge. Četvrti stup, infrastrukture, obuhvaćen je unutar paketa Commission's connectivity package i širim naporima na računalstvu, oblaku i rubnim kapacitetima. Također se bavi otvorenošću i globalnim upravljanjem virtualnim svjetovima i Webom 4.0. Strategiji su prethodile određene inicijative (The Virtual and Augmented Reality Industrial Coalition) od kojih su neke uključivale i aktivno sudjelovanje određenog broja europskih građana (izrada preporuka za virtualne svjetove).

Strategija se temelji na četiri glavna stupa:

  • Osnaživanje ljudi i jačanje vještina
  • Poslovni sektor: potpora europskom industrijskom ekosustavu Web 4.0
  • Vlada: podupiranje društvenog napretka i virtualnih javnih usluga
  • Otvorenost i globalno upravljanje Webom 4.0 i virtualnim svjetovima

 Više informacija nalazi se na mrežnim stranicama Europske komisije.

Novosti

Povezane novosti

Otvoreno Europsko natjecanje u društvenim inovacijama (EUSIC) za 2024. godinu
24.tra.2024.

Otvoreno Europsko natjecanje u društvenim inovacijama (EUSIC) za 2024. godinu

Povjerenica za inovacije, istraživanje, kulturu, obrazovanje i mlade Iliana Ivanova pokrenula je Europsko natjecanje u društvenim inovacijama (EUSIC) za...
Više
Objavljen novi poziv za područje Klastera 2 – Kultura, kreativnost i uključivo društvo u 2024.
23.tra.2024.

Objavljen novi poziv za područje Klastera 2 – Kultura, kreativnost i...

Europska komisija usvojila je 17. travnja 2024. izmjene radnih programa Obzora Europa, čime je u radni program za područje Klastera 2. – Kultura,...
Više
Informativni dan „Horizon Europe info day: Cluster 1
19.tra.2024.

Informativni dan „Horizon Europe info day: Cluster 1

Europska komisija organizira informativni dan „Horizon Europe info day: Cluster 1" koji će se održati u virtualnom obliku 28. svibnja 2024....
Više